söndag 22 september 2013

Pysselsöndag

I morse vaknade jag sådär okristligt tidigt. 05.27. Kul. Känns liksom så himla onödigt att vakna i ottan när jag kan sova ut ordentligt. Men men. Det finns två sidor av varje mynt. Så när Kristoffer hade åkt för att spela golf vid 06.45(!) käkade jag en lugn frukost bläddrandes i senaste numret av Sköna Hem innan jag bestämde mig för att påbörja ett litet projekt jag gått och funderat länge på. Jag hittade nämligen några tjusiga origamitranor hopsatta i en babymobil hos Anna Lidström som jag tyckte var väldans tjusiga. Lägligt nog fick också Kristoffer en bok om origami och origamipapper i födelsedagspresent av mig. Vill dock påpeka att det inte fanns någon baktanke med födelsedagspresenten - det här var faktiskt något som hade hade sagt att han ville ha och inte en förklädd present till mig själv.
Mobil
Så här blev i alla fall resultatet. Jag är ganska nöjd med min vikning men inte med färgerna. Ska leta efter annat papper som harmonierar mer med bilden jag har i huvudet. Och ja, jag ser nu att jag fotat extremt snett, men jag orkar inte riktigt ändra det så ni får vrida huvudet om det känns jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!