lördag 12 oktober 2013

Ledsen fast jag inte förstår varför

Idag har verkligen inte varit min dag. Efter en fullspäckad vecka känner jag mig nu helt slut i kroppen. Varje lilla motgång känns svår att hantera. Min symaskin som inte var lagad trots att den skulle vara det. Att jag inte kunde hämta Kristoffer på flygplatsen. Att jag vaknar mitt i natten och känner hur ryggen och kroppen värker. Eller bara att jag är trött. Eller hungrig. Eller känner mig ledsen trots att jag inte har något att känna mig ledsen över. Och så blir jag frustrerad över att jag är så känslig. Det hjälper ju mig liksom inte ett skit att vara ledsen över saker som jag inte behöver vara ledsen över.
Hösten 2013
Men i morgon är en annan dag. En bättre dag hoppas jag. Det är ju ändå höst. En av mina favoritårstider.
Hösten 2013
Och vilken höst sedan!

1 kommentar:

  1. Javisst har denna hösten varit helt otroligt fin! Nu kommer höststormar och kanske orkanvindar med, hu! Du min kära dotter- humöret får gå lite upp och ner...man kan inte räcka till, till allt i samma tempo som tidigare .Bara lite svårt att acceptera! Du har en jättestor uppgift framför dig med ert kommande barn och det har du nu med, så bara ta det lugnt, var ledsen om du vill, gör det som passar dig och det du har lust och ork till! Det har varit mycket uppståndelse kring Kristoffer nu ett tag med all rätt och det är så jättekul med doktoreringen,disputation och inte minst en makalös fest. Vi pöser över av stolthel! Men du min vän är lika viktig! Kram på dig! Var rädd om dig! Jag älskar dig älskade unge! Mamma!

    SvaraRadera

Varsågod - skriv några peppande ord!