måndag 7 oktober 2013

Måndagslista

Hej på er. Kom på att i brev från Amerika brukade jag lägga upp lite listor titt som tätt så jag tänkte att jag tar med traditionen hit också. Enjoy.

Vem ser du upp till?
J K Rowling

Vad tänker du på?
Att jag måste hitta en Stokke Sleepi Mini till ett vettigt pris

Vad skrattade du senast åt?
Jag skrattar rätt ofta men en sak som jag läste som var fantastiskt roligt var det här hos Knivlisa.
Farfars 80års kalas
Vad grät du senast åt?
När jag fick reda på att en av mina kollegors mamma hade dött. Vi mailade om det senare och hon skrev så fint om det "Sorgen är det pris man får betala för kärleken - och kärleken vinner - och övervinner. Att inte vara sörjd är man ju bara om man inte varit älskad. Och min mamma var så älskad - av så många. Hon var min allra bästa vän och jag fick dela med mig av henne till så många i hennes omgivning som hade henne som den som alltid fanns och att komma till. Och jag tror att hon har kommit hem till pappa nu. Där hör hon hemma. De var gifta i 62 år och var ett radarpar som bara fanns där för oss."
Sjötorp i augusti
Vad köpte du senast?
Det senaste stora inköpet var en begagnad Brio Go till bebisen.

Vad läser du just nu?
Jag växlar mellan Rätt inställning till regn av Alexander McCall Smith, Sveriges Nationalparker av Cleas Grundsten, Föda utan rädsla av Susanna Heli och sist men absolut inte minst - Performance of Stress-Laminated-Timber Bridge Decks av min egen käre make Kristoffer Ekholm.

Vart vill du åka just nu?
Ingenstans. Jag vill faktiskt bara vara just här där jag är just nu, nu.
Visit from Paul and Becki
Nämn tre saker du längtar efter
Kristoffer
Ett hus
December
Stresa
frågor från hanapee och niotillfem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!