torsdag 26 december 2013

Om julen och färgen rosa

God Jul!
20131224-IMG_021820131225-IMG_0263
Vår älskade lilla julklapp ligger tack och lov fortfarande och göttar sig i magen och eftersom julafton nu passerat har jag och Kristoffer verkligen vågat börjat hoppas på en liten januaribebis, men vi får se. Vi vågar trots allt inte riktigt tro på det.
20131223-IMG_0184
Hur som helst är vi väldigt tacksamma över att bebisen valde att stanna kvar där inne under julafton och juldagen eftersom det innebar att vi fick möjlighet att åka och fira jul med våra familjer. På julafton åkte vi ner till Harplinge och firade med min släkt under dagen och igår åkte vi till Jönköping för att vara med Kristoffers familj. Kände att jag fick väldigt mycket julkänsla när jag och (framförallt) mina kusiner bänkade oss framför Kalle och under några halvtysta minuter satt vi och visslade med i tomtarnas julverkstad och rörde oss i takt med musiken. Det var dock ingen som däckade i år vilket kändes lite ovanligt. Ett år tror jag att vi satt tre eller fyra stycken i soffan och sov med Ferdinandklippet dånandes i bakgrunden...
20131224-IMG_0238
En massa bra julklappar blev det dessutom. Jag har precis börjat beta mig igenom en av klapparna "Rosa - den farliga färgen" för att jag tänker att nu är det faktiskt på tiden att jag tar itu med mitt ogillande för färger, och då rosa i synnerhet. Jag blir nämligen sjukt irriterad bara jag tänker på att bebisens garderob hade sett helt annorlunda ut om folk visste att vi väntade en tjej. Men samtidigt blir jag minst lika provocerad av att inte få några rosa plagg alls, bara för att folk vet att vi väntar en pojke. Jag vet att det är lite av en paradox. Jag borde ju liksom vara tacksam över att en av de färgerna jag ogillar inte har dykt upp, men jag har svårt att tänka på det på det sättet. Nåja. Efter att ha betat mig igenom den här boken kanske jag kommer ändra mig, eller i alla fall förstår lite mer om varför jag reagerar så starkt på "fel" färger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!