fredag 31 januari 2014

Aaron 1 månad gammal

Idag blir du en månad gammal. En hel månad har vi fått känna glädje och lycka varje gång varje gång vi tittat på dig. Du har fått våra hjärtan att smälta bara genom att andas. Ett liv utan dig känns så avlägset. Främmande. Jag vill ge dig alla kärlekens ord och en stjärnhimmel av möjligheter. 
20140129-IMG_246820140129-IMG_247820140129-IMG_2463

I present på din 1månadersdag vill jag ge dig en sång som jag hörde första gången på några vänners dop. Sedan jag hörde den då har jag inte ens kunnat läsa texten eller höra låten utan att gråta. Den säger allt jag vill säga till dig idag. Och alla kommande dagar vi ska spendera tillsammans.


Jag såg själva livet i dig när du kom
Jag såg hela himlen bakom
Du var allt som mirakel betytt
Och jag kände hur jag föddes på nytt

I rummet omkring oss stod änglarna tätt

De log emot oss på sitt himmelska sätt
Skyddade sin gåva till mig
Och jag tackar Gud för att han sänt dig

Du är Prins av lycka

Prins av kärleken
Hertigen av äventyret, nyfikenheten
Du är först, du är störst, och väldigt speciell
Jag är så glad att du finns min älskade lilla prins

Jag önskar du får precis det du vill

Jag önskar dig världen och himlen därtill
Vet att livet väntar på dig
Och att jag alltid ska finnas för dig

Du är Prins av lycka

Prins av kärleken
Hertigen av äventyret, nyfikenheten
Du är först, du är störst, och väldigt speciell
Jag är så glad att du finns min älskade lilla prins

Jag är så glad att du finns min älskade lilla prins

Vinden viskar ömt ditt namn och viskar kom och lek
Full av skratt, mitt hjärtas skratt och stora kärlek

Du är Prins av lycka

Prins av kärleken
Hertigen av äventyret, nyfikenheten
Du är först, du är störst, och väldigt speciell
Jag är så glad att du finns min älskade lilla prins


// Prins Noel // Linn Maria Wågberg //



Jag vill också dela med mig av en liten video. Låten är Forever Young och det kanske verkar lite sorgligt men anledningen till att jag tog just den låten är för att den är så starkt förknippad med Nollmiddagen 2005 för mig. Och det var dagen då jag och Kristoffer "träffades". Tänk att en stulen hatt skulle leda fram till den här lilla skatten liksom :)

Aaron from Lina Ekholm on Vimeo.

4 kommentarer:

  1. Gulle Aaron! Puss från josefine

    SvaraRadera
  2. Grattis Lina och Kristoffer till er underbart söta lilla skatt! Så mycket spännande ni har framför er! Grät en skvätt när jag läste om allt ni behövt ta er igenom och kände igen mig i det mesta. Många gånger har jag undrat hur det kan det vara så jobbigt och underbart på en och samma gång? Alla dessa hormoner gör det inte lätt, minns att jag satt och grät (läs stortjöt) en kväll när Ester var tre veckor för att jag var rädd för att vi inte skulle kunna lära henne att cykla (?). Som sagt.. alla känslor är tillåtna, det blir bättre. Också ett tips - ta inga tips! Sätter bara griller i huvudet på en, vad det än gäller. All lycka! Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Cia! Och tack för tipset ;)

      Gud, ja, cykla är ju svårt :) Själv läste jag en artikel om hur mycket skit 10 åringar exponeras för på nätet och började genast tänka på hur jag ska bygga upp hans självkänsla så att en elak kommentar på framtidens facebook/instagram inte känns så svår att tackla
      kram kram

      Radera

Varsågod - skriv några peppande ord!