torsdag 16 januari 2014

En torsdagslista

Hittade en lista hos HanaPee (som hon i sin tur har hittat på något smart ställe) som jag tänkte dela med mig av.

En bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig:
Först gången jag står upp efter förlossningen. Ganska paj i kroppen
20131231-IMG_0367

En bild på dig som är mer fördelaktig:
LinaKristoffer143

Vad har du gjort idag:
Varit på BVC (gick jättebra, Aaron hade gått upp i vikt och Kristoffer och jag kunde äntligen andas ut lite) och legat i sängen och tränat amning

Och igår:
Tränat amning

Vad har du för framtidsplaner:
Köpa hus...

En bild från i somras:
Visit from Paul and Becki

Vad köpte du senast?
Något på apoteket kanske...

Vad skulle du vilja lära dig?
Amma. Och bli lite bättre på geografi. Något mer språk hade inte varit fel heller

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Historia, kemi, naturkunskap, biologi och miljökunskap tror jag

Kan du åka skateboard? 
Gud nej! Tappar balansen bara jag ser en bräda 

Den bästa frukten är:
Clementin

Och den bästa grönsaken:
Morot eller jordärtskocka

Den bästa osten:
Getost tycker jag nu eftersom jag inte fått äta den på så länge men annars är ju parmesan svårslaget. Och brie. Och mozzarella

Och den bästa gröten:
Mannagrynsgröt!

Är du en bra sambo?
Jag hoppas det. Om vi bortser från de senaste två veckorna då...

Vilken är din senaste googling:
Plötslig sädbarnsdöd

Vad står det i det senaste meddelandet du fick på Facebook:
Några peppande ord om amningen. Känns bra att veta att det inte bara är vi som kämpar 

Vad åt du till middag idag: 
 Pytt i panna

Det grövsta brottet du har begått är:
Kört mot rött? Nej, gud jag vet inte. Inget stort i alla fall

En bild på förra årets bästa dag:
Klurigt det dä. Jag vill ju välja en bild från Aarons födelse, men om jag borser från själva födelsen av vår son så var den dagen faktiskt ganska kass. Så jag väljer en annan barnrelaterad bild i stället
Gravid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!