tisdag 25 februari 2014

åtta veckor idag

Älskade Aaron. Älskade liten. Vad underbart det är när vi sitter och "pratar" och ler mot varandra. Du fyller mig med en så obeskrivligt fantastisk känsla. Varje dag. Jag är så tacksam över att ha dig i mitt liv. Tänk vad fattig jag skulle känt mig utan dig. Det är till och med lite svårt att minnas hur mitt liv såg ut utan dig.
Aaron i babysitterns
Du tycker att den svart-vit-röda tranan jag vikt och hängt upp ovanför din skötbädd är extra rolig och det glädjer mig. Du tycker fortfarande att napp är ganska tramsigt så Kristoffer och jag funderar på att försöka introducera en snuttefilt som du kan känna trygghet och tröst av istället. Jag hoppas verkligen att du ska gilla det.
Mobil
Du växer så det knakar. Kristoffer verkar ganska skeptisk till BVCs längmätningar eftersom han mätte dig till 62cm igår kväll (BVC sa 56 eller 58 sist vi var där). Det är roligt att få testa nya kläder på dig men samtidigt lite vemodigt att tänka på alla kläder du aldrig kommer bära igen.
Aaron i bärselen
Du vill äta hela tiden men helst inte sova allt för länge på dagarna (eller nätterna) och jag läser på forum att flera personer upplever samma sak, just vid den här åldern. Det känns lite tufft men samtidigt väldigt tryggt att veta att allt har sin tid, och att andra går igenom samma sak. Och jag är glad att du åtminstone sover långpass mellenaåt. I skrivandets stund (typ kl 13.40) har du precis somnat, men annars bara sovit 15min sedan halv nio i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!