måndag 24 februari 2014

Cry me a river

Vissa dagar är helt enkelt sådana dagar jag bara skulle vilja glömma bort. Idag är en sådan dag. (Hade jag varit smart hade jag alltså inte bloggat om det för då blir det omöjlig att glömma, men ibland känner jag helt enkelt att det är bra att få sätta ord på hur jag känner. Även om det är jobbigt) (Hade jag varit smart borde jag även ägnat tiden det tog att skriva det här inlägget åt att vila - om det nu hade varit fysiskt möjligt...)

Det mesta vi har gjort har resulterat i gråt. Stackars liten. Och stackars mig också. Jag får typ kortslutning i hjärnan när Aaron är ledsen och speciellt om jag inte själv är med honom. (Igår t.ex. tänkte jag att jag skulle fixa kvällsmaten så fick Kristoffer en chans att försöka söva Aaron. Det har gått jättebra flera kvällar men igår gick det inte alls. Och jag kunde inte alls koppla bort hans gråt. Fick stå och fundera aslänge innan jag kom på hur potatisskalaren fungerade, var komposten var och hur ett rivjärn ska användas.)
Så. Igår var det psyket som fick sig en omgång. Idag är det psyket OCH ryggen.
Olika miner

Saker som känts asjobbigt idag
  • få Aaron att sova (han har haft jättesvårt att komma till ro trots jättetrött, och sedan bara sovit korta pass)
  • gå på promenad i vagnen 
  • gå på promenad till affären med Aaron i bärselen (okej, det här gick väl egentligen bara semidåligt så jag kanske inte borde ha med den)
  • baka semlor (deghelvetet jäste aldrig, men jag borde ju ha förstått att det var dömt att misslyckas idag. får göra ett nytt försök imorn)
  • ryggen 
  • att jag glömmer/inte orkar träna upp vare sig bäckenbottenmuskulaturen eller några andra muskler
  • mina bröst (har kämpat med att få bort muntorsk i flera veckor, och häromdagen fick jag tillbaka början till mjölkstockning tror jag = inte skönt)
  • att jag brutit mitt godisförbud big time idag
Saker som faktiskt har känns jättebra idag
  • massagen. Så himla mysigt när det fungerar
  • nackträningen. Har gått jättebra. Han är så himla stark nu och det är så roligt att se 
  • att vi fick komma ut en kort stund i friska luften
  • fått flera stora, ljuvliga, tandlösa leenden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!