onsdag 12 februari 2014

Sånger

Jag försöker sjunga lite för Aaron så att han ska vänja sig vid min väna stämma. Hrm hrm. Och eh ja... Det blir en salig blandning toner han får höra. Några klassiska barnvisor, en och annan psalm och så självklart en hel del snappsvisor (första veckan på Chalmers ägnade jag mig åt att lära mig alla sånger i "sjungboken" (förmodligen hade jag klarat mer tentor om jag istället fokuserat på matten då, men hur kul är det liksom), dessutom hade jag ett gäng sånger i bagaget redan då också så det finns lite att välja bland). Jag sjunger visserligen snapsvisorna i lite lugnare tempo och utan en massa borddunkandes och sånt. 
Besök i Harplinge
När jag sjöng "till spritbolaget" tyckte dock Kristoffer att det kanske var smartare om jag lärde mig originalet, dvs. Emil i Lönnebergas "till snickerboa". Kan ligga något i det. Jag överväger också detsamma vad gäller "strejk på prips" vs "i natt jag drömde" eller vad den nu kan tänkas heta. (Är ju ändå lite trevligare att sjunga om fred på jorden än en jättesal där ölen stod i rad.)
Blommor
Tycker det funkar ganska bra för att lugna honom, i kombination med vaggande i famnen i alla fall. Tror förvisso att det mest är vaggandet som hjälper men det känns lite bra för mig också. Utom precis på morgonen. Då kan jag knappt nynna i rätt ton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!