tisdag 11 februari 2014

Sex veckor och mammafika

Wiiii! Vår lilla skrutt är sex veckor gammal idag! Yay. Det firade jag med att äta en semla och försöka göra ett avtryck av hans ena fot (lyckades inte med handen).
Besök i Harplinge
Kristoffer har varit borta hela dagen eftersom han är på tjänsteresa. Han åkte i morse vid 5 och kommer hem i natt) vilket är astråkigt. Men vi har försökt hitta på något roligt själva, Aaron och jag. Detta utmynnade i att vi (Aaron och jag) har gått på café för första gången. Det var nämligen dags för första "mammafikat" tillsammans med några i vår föräldrautbildningskurs. Väldigt spännande att se och prata med folk nu när vi faktiskt har blivit föräldrar. Det gick ganska bra även om jag känner mig helt löjligt otymplig med vagnen. Så himla krångligt att öppna dörrar utan att gå in i massa saker. Tack och lov behövde jag varken byta blöja eller amma och det kändes skönt eftersom det var vår första tur utanför det egna eller någon annans hem. Aaron sov/slumrade sig igenom hela besöket i min famn men vaknade så klart när vi skulle gå och jag fick lägga ner honom i vagnen.
Besök i Harplinge
I morgon är det dags för mig att besöka sjukgymnastenheten på Östra för första gången. Känns lite läskigt men jag hoppas att jag ska få lite övningar som jag kan börja göra. Att gå på toa kan nämligen fortfarande vara en pärs. Mamma kommer tack och lov upp för att vara barnvakt. Lyxigt värre att ha en mamma som kan ställa upp bara sådär trots att vi bor en bit ifrån varandra. Har inte bestämt om jag ska köra dit själv eller om vi ska åka alla tre. Får helt enkelt se på dagsformen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!