torsdag 6 mars 2014

Babygym och babysitter

Jag satt och kollade på lite bilder från när Aaron föddes. Han börjar bli så himla stor nu! Vår älskade lille son. Efter förra helgens bebisbesök bestämde vi oss för att han är så stor nu att det verkligen är på tiden att vi också köper ett baby-gym. Det blev ett likadant i trä som våra kompisar har (LEKA från IKEA). Tycker det fungerar superbra. Han kräver inte konstant uppmärksamhet utan kan ligga själv några minuter och titta på formerna. Perfekt tidsfördriv för honom medan jag typ går på toaletten eller plockar med lite grejer. Snart kommer han ju också kunna röra de olika sakerna lite mer medvetet så jag hoppas att han bara ska gilla den mer och mer.
2014-03-06
En annan hit är ju babysittern som han brukar få vara i medan jag äter frukost och bostad tänderna. Det som är så bra med den är att han kan gunga sig själv genom att sprattla med benen.
2014-03-06
Över huvudtaget är det roligt att se hur han utvecklas. Jag tycker att han kan somna riktigt bra i vagnen nu och tänker mig att snart kommer han också kunna somna utan att bli buren eller vaggad till sömns. Ibland går det. Inte så ofta på dagarna, men många kvällar/nätter har det faktiskt funkat. Långt ifrån alltid såklart (herregud han är ju bara 2 månader liksom), men det blir lite lättare.
2014-03-06
p.s Jag börjar tro att han faktiskt ska få behålla sina blå ögon. Ibland ser de visserligen ganska mörk-grå-blå ut, men när jag tittar på honom i naturligt dagsljus så verkar de mer och mer blå för varje dag som går. Ska bli spännande att se vilken färg de slutligen blir i vilket fall som helst.
2014-02-28

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!