onsdag 5 mars 2014

Ekologiska tips

Det var länge sedan jag skrev om något annat än sådant som rör min lilla bebisbubbla. Fullt förståeligt såklart eftersom Aaron upptar exakt all min vakna tid (och även en del av min sömn). Men det blir ju lite variationslöst. Därför tänkte jag idag passa på att tipsa om lite bra grejer idag.
IMG_2804
Först ut är en himla trevlig hemsida som heter Gårdsnära. Det är en hemsida som guidar dig rätt till närproducerad mat och dryck i hela Sverige. Det gör att du lätt kan orientera dig fram till olika leverantörer av köt, mejeriprodukter men också trevliga restauranger. Otroligt bra initiativ tycker jag.

På samma tema finns även Gröna gårdar. Härifrån kan du beställa olika köttboxar med härligt ekologiskt kött. Vi har dock turen att bo nära ett Hemköp som då och då tar in kött härifrån, men annars är det ett hett tips.

Sedan vill jag också passa på att tipsa om Medveten Mini som säljer ekologiska produkter framförallt riktat till barn. Just nu firar de (eller ja, Ebba, som driver företaget) ett år och de har därför en massa bra erbjudanden. Mycket trevlig sida som jag brukar titta in på lite då och då. Ibland bara för att inspireras av den härliga idén men att någon vill ta sig tid att sondera marknaden för att hitta bra och snygga produkter till den som tänker på miljön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!