tisdag 11 mars 2014

Lulle fyller 80 idag

Idag fyller min älskade farmor 80 år. 


Hon är verkligen en fantastiskt person och jag är så tacksam över att hon varit där för mig genom hela livet. Hon tillhör den där generationen som inte klagar. Som försöker göra allt själv även de gånger då hon hoppat på kryckor. Som vill arrangera julmiddag till hela släkten trots att det skulle bli lättare om vi alla hjälptes åt. Samtidigt är hon också en person som säger att hon vill testa att äta dumplings eftersom hon läst så mycket om det i min och Kristoffer blogg. Som kan berätta fräcka historier som hon läst eller varit med om och som får en att kikna av skratt. Som har ett helt makalöst minne. En fantastisk förmåga att skriva sånger, rim och tal. Och en hjärta av guld. 
år 2011-112
Kristoffer brukar säga att "varenda gång det händer något stort i Linas liv så brukar Lulle skicka upp hembakta kakor" och det tycker jag sammanfattar min henne perfekt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!