torsdag 20 mars 2014

Tips-torsdag

I år är det ju ett riktigt supervalår. Och jag är verkligen inte den som varken är politiskt engagerad eller särskilt insatt i några ideologiska frågor. Men. Kanske just därför fullkomligt älskar jag Supervalbloggen. Skrivet med glimten i ögat granskar skribenten politiken och gör den lättöverskådlig för en sån som mig. Den är dessutom starkt antirasistiskt och tar därför upp saker som borde vara självklara men som uppenbarligen inte är det för en oroväckande stor del av befolkningen. Det är inte en helt objektiv syn på politiken - för, let's face it, väldigt få saker (om ens några) är hundra procent objektiva - men ger ändå en nyanserad, snarare än en tillrättalagd, bild av verkligheten. Framförallt läser jag dock den eftersom jag tycker att den stundtals är makalöst rolig. Så, det får bli mitt lästips idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!