måndag 23 juni 2014

En sommarlista

Blä för att vara sjuk säger jag bara. Vi hade egentligen tänkt att åka och försöka muntra upp liten kille som hamnat med benet i gips lagom till sommaren men jag har typ hostan från helvetet och halsontet är tillbaka med full kraft efter att ha hållt sig borta under lördagen, så vi fick skippa det. Aaron hostar och snörvlar också en massa och jag vet inte om det var det eller något annat men natten till söndagen var det näst intill omöjligt att få honom att somna för kvällen. Vi bullade till och med upp med psalmböcker (bra att de kommer till lite användning) sängbenen på huvudsidan så att hans huvud skulle komma lite i högläge men det hjälpte ju föga när han vaknade så fort vi tog ur honom ur selen. Han hade gärna fått fortsätta sova i selen för mig men eftersom jag hostar mig igenom dagarna och nätterna så väcker jag ju stackarn hela tiden. När klockan närmade sig 02 på söndag morgon och jag fortfarande inte hade fått sova, beslöt jag därför att soffan kändes som ett rimligt alternativ. Natten därpå bäddade jag upp direkt till mig i soffan trots att Kristoffer blev ledsen för att inte få sova jämte mig. Jaja. Sånt är det. Aaron rundade sedan av helgen med att överraska oss genom att somna helt på egen hand i söndags kväll. Skumt.

Nä. Nu ska jag sluta tråka ut er med våra obefintliga sömnrutiner och sjukdomar. Här kommer en sommarlista. Hämtad från Niotillfem.
Sommarfirande i Sjötorp
Hur ser dina planer ut för sommaren?
Det blir semester hemma i Sverige. Vi kommer bila runt lite till våra familjers sommarstugor med start i början på juli och så hoppas vi även kunna hälsa på lite kompisar och våldgästa dem. Framförallt ska vi njuta av att vara tillsammans alla tre i hela fyra veckor. Till hösten hade vi dessutom tänkt att förlänga sommaren men en tripp till Spanien. It's gonna be awesome!

Vilken är din bästa sommarfrukost? 
Nybakt bröd med björnbärsmarmelad som äts ute på en vindstilla altan innan alla getingar hunnit vakna.

Bästa sommarlåten? 
Eftersom jag kommer från Halmstad känner jag att jag borde sägs någon Gyllene Tider-låt... Men jag kommer inte på någon klockren. Har dessutom någon form av hatkärlek till sommarplågor (don't we all?) så jag är lite benägen att säga någon sådan också.
Sommarfirande i Sjötorp
Alvas dop

år 2011-201
Ska du åka på någon festival i sommar? 
Nope. Jag känner mig väldigt färdig med festivaler just nu. Detta trots att jag är en person som bara varit på WOW och inga andra "riktiga" festivaler.

Vad vill du helst grilla? 
Allt. Men majskolvar blev jag just nu lite extra sugen på. Trots att de fastnar så mycket i tänderna.

Vad dricker du i sommar?
Mest öl tror jag. Helst alkoholfri dock. Har totalt tappat lusten på att dricka alkohol. Ser liksom inte vitsen längre. Lite tråkigt men samtidigt ganska skönt tycker jag.
år 2011-303
Sommar i Revesjö
Midsommar 2012
år 2010-151
Vilket är ditt favoritplagg för sommaren? 
Jag är på jakt efter en härlig maxikjol som jag hoppas jag ska kunna bo i. Älskar annars lösa stora klänningar på sommaren som jag bara kan dra över en bikini.

Vad ska du läsa i sommar? 
Har beställt en bok om sömnrutiner men annars hoppas jag mest på att något spännande ska dyka upp. Jag har ett gäng böcker här hemma som jag skulle vilja läsa men jag har liksom aldrig varken tid eller ork att läsa något. Kanske skulle ta det säkra före det osäkra och läsa Game of Thrones... Eller inte :)

Bästa parken? 
Slottsskogen för att den är nära men Botaniska för att den är inspirerande

Bästa badstället?
Revesjö. Eller nä. Egentligen tycker jag stranden i Haverdal vid Margits kiosk. Känns lite tråkigt att inte ha varit där på flera år och att jag förmodligen inte kommer vara där så mycket nu när mamma och pappa ska flytta från Harplinge. Men jag hoppas att vi så småningom ska hitta "vår egen" strand som Aaron kan uppskatta på samma sätt.
Albin tar studenten
Visit from Paul and Becki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!