tisdag 24 juni 2014

Nya matvanor

Vår älskade lilla unge blir snart 6 månader gammal. Det betyder att det är fritt fram att börja introducera honom för lite andra smaker än bara bröstmjölk. Kristoffer som så klart inte har den mysiga matstunden tillsammans med Aaron som jag har när vi ammar, har gått och längtat länge efter den här tiden. Tiden då vi, Aaron och allt annat kommer att bli nerkladdade med puréer och gröter av alla möjliga slag. Jag kan dock själv inte säga att jag varit direkt entusiastisk över tanken på annan mat än just bröstmjölk till Aaron. Jag älskar ju att amma och själviskt nog vill jag inte att någon vanlig mat ska konkurrera ut mig och mina bröst. Men. Så hittade jag den här fantastiska matbloggen. Full med massa härliga recept till de allra minsta. Smakfullt (hehe - göteborgshumor) fotat och beskrivet. Och med fokus på ekologiska produkter. I love it!  Fast till en början har vi valt att göra det ganska lätt för oss och köpt färdiga puréer och vanlig pulvergröt som nu faktiskt har ingått i Aarons dagliga kost sedan några veckor tillbaka för att han ska öka lite bättre i vikt. Men allt eftersom vi ökar på portionerna känner jag mig mer och mer manad att göra egen barnmat till honom. Så snart känner jag att det är dags att pröva på det där grötreceptet. Nu gäller det bara att hitta paltbröd. Undrar var i hela världen jag ska få tag i det....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!