torsdag 3 juli 2014

Bokhyllor

Semestertider är ju vanligtvis något som jag förknippar med boktider. Att få ligga stilla i solen med en pocketbok till sidorna blir alldeles vågiga av fukt från salta stänk och solskyddsfaktor. I år blir det dock kanske inte några litterära mästerverk jag kommer plöja igenom, men jag vill i alla fall ha tid att läsa ut åtminstone EN bra bok. Jag älskar ju nämligen böcker. Trots det är jag ganska feg och läser gärna om böcker. (Rekordet är väl alla mina Harry Potter böcker som jag läst minst tio gånger på vardera svenska och engelska... inte helt normalt kanske men väldigt mysigt) Men nästan lika mycket som jag gillar böcker och att läsa, så älskar jag fyllda bokhyllor som svämmar över av vackra bokryggar. Jag skulle gissa att jag inte är helt ensam om att tänka tillbaka på den där scenen ur Skönheten och Odjuret när Belle blir inbjuden till biblioteket. OMG alltså. Ett sådant härligt rum har jag faktiskt drömt om sedan dess. (Bara en av anledningarna till varför jag egentligen vill bosätta mig i ett gigantiskt slott på den franska landsbygden...) Anyways. I vårt nya hus vill jag ha (minst!) en vägg med bokhyllor från golv till tak. Som sträcker sig  runt en dörröppning och ramar in. Det ska verkligen bli härligt den dagen när just den biten är avklarad. I väntan på det fortsätter jag dock på samma sätt som jag gjort nu i några veckor (snarare år) och pinnar nya inspirationsbilder på Pinterest.












foto: Dosfamily
        Trendenser
        Peone
        Booklover
        Dosfamily

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!