onsdag 24 september 2014

En onsdagslista

Här kommer en lista snodd från den här liljan

Jag kan snart börja sätta upp lite tavlor i huset.

Jag vill börja jobba i trädgården. Anlägga upphöjda odlingsbäddar, sätta lökar, plantera magnolia och japansk körsbär, såga ner plommonträden som ändå inte bär frukt och framförallt så vill jag få iordning komposten. 
år 2011-111

Jag borde strukturera upp amningen bättre men hjärtat sätter stopp för det. 

Jag har städat hela huset så gott jag kunde samtidigt som jag försökte mota bort en nyfiken liten pojke från ångtvätten. 

Jag skulle vilja gå en lång tur på stan och köpa massor av nya kläder för cirka obegränsat med pengar. 

Jag gillar att plocka iordning i huset på kvällen så att det är alldeles lugnt och städat när jag kommer upp på morgonen. 

Jag älskar när jag kan få Aaron att skratta med hela kroppen. 

Jag måste verkligen ta en dusch. 

Jag behöver faktiskt köpa nya byxor eftersom jag numera bara äger 1 par trasiga jeans, 1 par för stora jeans och 1 par mysbyxor - knappast några konkludera alltså. 

Jag får tårar i ögonen av den här videon


Jag har inte någon frisyr att tala om längre och jag saknar både mitt korta hår som ändå kunde bli till en frisyr och mitt långa skatbo till hårsvall. 

Jag kan inte förstå hur en av nycklarna till vitrinskåpet bara kunde försvinna. Trodde att vi skulle hitta den nu i flytten men den är totalt borta. 

Jag vill inte att min föräldraledighet ska vara slut riktigt än!

Jag borde inte äta så vansinnigt mycket godis men jag kan helt enkelt inte låta bli. Är bara konstant hungrig och sötsugen.

Jag gillar inte ljudet av porslin som river mot varandra. 

Jag älskar inte att sova ensam utan Kristoffer. Är så himla mörkrädd och tycker det är totalt onödigt att han är på konferens i flera dagar just nu. Varenda litet ljud får mig att hoppa högt och när jag sedan upptäcker att dörren varit olåst när jag trott att den var låst så skenar verkligen fantasin iväg med mig.

Jag behöver inte
buda på precis första bästa overall som dyker upp på tradera och betala överpris för den, men det verkar som att jag tydligen gör det ändå...

Jag måste inte 
ställa Aaron i kö till alla förskolor i Alafors men det skulle kännas lite tryggare om han gjorde det.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!