torsdag 1 januari 2015

Nyårslöfte

En klassisk, om än försenad, nyårslista har jag snickrat ihop och tänkte göra ett ärligt försök på att hålla i år. Så. Here we go. 

1. Äta radikalt mindre godis. Bara godis en dag i veckan och inte varje dag som vi gör nu. 
2. Mer fokus på min hälsa. Första steget är att hitta två dagar i veckan när jag tränar hemma. Pilates, yoga eller kanske lite löpning. Måste bygga upp lite styrka i ryggen innan jag pajar den helt. 
3. Mindre slösurfande. Jag ska sluta gå in på fördummande bloggar typ Blondinbella eller Facebook/Instagram 72 gånger om dagen. Det räcker med en-två gånger om dagen...
4. Läsa mer böcker. Minst en bok varannan månad får vara någon form av minimum. 
5. Bli bättre på att redigera bilder i Photoshop. Jag är lite skraj för att använda det nu och gör bara justeringar i Lighgtroom men tycker ju att actions låter så himla bra. 
6. Leva mer i nuet. Dvs fokusera på Aaron när jag leker med honom, större fokus på jobbet när jag jobbar osv. 
7. Vara mer kärleksfull mot Kristoffer och försöka bli bättre på att visa hur mycket jag tycker om honom. 
8. Avsluta ett sy-projekt. 
9. Njuta av att bo i hus med trädgård
10. Spara till en rolig familjesemester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!