torsdag 26 mars 2015

2014 - Året som gick

Alltså den här listan började jag för ca hundra år sedan känns det som nu. Och i samband med att jag hade lite storstädning här på bloggen tänkte jag att äsch, vad fan. Jag kan väl lika gärna slänga ut den här. Jag har ju ändå nästan fyllt i den helt. Jag hittade den inte helt otippat hos niotillfem

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

Det tror jag att jag gjorde, men kanske inget totalt banbrytande som låter häftigt att läsa om

Vilka städer besökte du?

Inga speciellt festliga. Eller jo förresten, vi var på semester i Spanien och då var vi i Fuengirola, Marbella, Ronda, någon blåmålad smurfby som jag glömt namnet på och så Sevilla.
20141117-IMG_8005

Vad var din största framgång 2014? 
Jag har nog ingen specifik sak utan mer en diffus känsla av att ha utvecklats enormt som person. Att bli förälder har gjort mig till en annan (bättre?) människa helt enkelt. Jag började också ta små steg för att börja ta mer ansvar på jobbet vilket känns väldigt spännande och lärorikt.

Bästa köpet?
Huset
Precis köpt vårar första hus!


Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag fick veta att min kusin var gravid. Det ska bli så roligt att träffa hennes lilla bebis när den behagar titta ut ur magen.

Och ledsen?
Det fanns mycket som gjorde mig ledsen. Den värsta var att en kollega dog. Han var lika gammal som mamma och pappa och just det gjorde att det kändes lite extra i hjärtat. 
Lewis

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Let it go från Frozen... börjar typ gråta varje gång jag hör den

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare - utan tvekan
Mottagningen

Vad önskar du att du gjort mer?
Kunnat njuta av långa promenader

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stannat hemma. Jag hoppas att jag ska vara lite modigare 2015 än vad jag var 2014. Samtidigt tror jag att jag behövde få ta saker och ting i min egen (och Aarons) takt.

Blev du kär i år?
Aaron är min stora kärlek. Det är så märkligt hur stort han får mitt hjärta att kännas och så maktlös jag är inför hans stora blå ögon.
2014-09-22

Favoritprogram på TV?
Downton Abby, Historieätarna och, pinsamt nog, Keeping up with the Kardashians

Bästa filmen?
Jag minns inte riktigt vad jag har sett för filmer i år

Bästa boken du läste i år?
Flyga drake

Bästa matupplevelsen?
Vi åt en fantastiskt god gratinerad hummer på nyår men annars så hittade vi ett recept på en supergod vegetarisk pastarätt som är en helt perfekt vardagsrätt.
20141118-IMG_8130

Något du önskade dig och fick?

God sömn. Efter tio månader bestämde sig Aaron för att det var dags att sova hela nätter. 19-06 är ju faktiskt en helt makalöst bra tid tycker jag
Aaron

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Minns knappt. Tror vi mest tog det lugnt hemma och jag njöt av att få fira min första födelsedags som mamma.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Jag skulle vilja se fler personer ur min familj och bland mina vänner lyckligare

Vad fick dig att må bra? 
Kristoffer
Påskhelg i Sjötorp
Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Träning - jo men tro det eller men jag börjar faktiskt sakna de där härligt hurtiga löpturerna som jag och Kristoffer hade i USA.

Vilken kändis var du mest sugen på? 
J. Law - alltid ;)

Vem saknade du? 
Min kusin Marie. Trots att vi bor så nära hinner vi inte träffas så ofta som jag skulle vilja

Nyårslöfte? 
Jup. Se föregående inlägg (eh.. ja, ni kanske får scrolla tillbaka en del. Eller spana in den här länken...) Jag är dock en aning osäker på hur seriös jag är med den. Men det kändes i alla fall ganska överkomlig. Jag försökte också ha någon form av inställning att jag ska ha konkreta saker på listan. Alltså sådant jag kan "mäta" och strycka och på så sätt känna mig duktig av att göra :)

Högsta önskan just nu?
Att Aarons inskolning på förskolan ska gå bra. Inskolningen gick galant. Nu drömmer jag istället om att få sätta tänderna - och spaden - i vår brukade trädgård. Herre min skapare vad roligt det ska bli.
Augusti i Revesjö
Och så önskar jag att mitt hår växer ut snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!