fredag 8 maj 2015

Månadens lista

Jag har, i flera veckor känns det som, försökt komponera ihop ett blogginlägg. Problemet är att jag inte hunnit klart och sedan har det raderats från min databas och då har jag inte orkat skriva om. Nu överger jag därför mina tidigare försök och listar i stället Månadens Lista som jag hittade först hos Tant Johanna men som spridit sig runt i bloggvärlden. Here we go. 
Revesjö Månadens Heja
Jag kastade mig ut från ett flygplan (bildligt talat. duh.) för att testa mina vingar. Men jag vet inte än om jag kommer flyga, krascha eller landa mjukt. Det är lite läskigt och pirrigt samtidigt som jag för tillfället har accepterat att jag inte kan göra så mycket mer än att hoppas. 

Månadens Köp
Måste ju vara vår nya bil. Stor-Märta. Kristoffer är lite lätt förälskad i henne och har manualen på nattygsbordet. 

Månadens Skratt
Fredrik Backmans blogg. Så länge sedan jag var där och läste och skrattade. Helt klart värt ett besök. 
Påsk i Fägrilt
Månadens Nostalgi
Kollade på Bernad och Bisnca i Australien med mina kollegor. Jag och David kom fram till att det var omöjligt att höra vad de sa på engelska då vi endast kunde höra de braiga svenska rösterna som vi växte upp med. 

Månadens TV-serie
Vill kolla på Trädgårdstisdag men vi har fortfarande en massa West Wing kvar så jag anpassar mig snällt efter det. 

Månadens Projekt
Trädgården. Alla gånger. Jag älskar det! Och då har inte ens det roliga med att skörda börjat!
Visit from Paul and Becki Sommarfirande i Sjötorp
Månadens Dagdrömmar
Handlar om trädgården. Nästan uteslutande. Jag överraskar också mig själv genom att fantisera om annat än bara ätbara saker. Jag vill har rosa pioner, austinrosor, japanskt körsbärsträd, magnolia och kaprifol, syren, funkia, humle, plymspirea, trollhassel, valmo och massa andra härliga sorters växter som jag glömt namnet på eller inte orkar rada upp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!