fredag 17 juli 2015

Länktips och second hand

Låg och surfade lite på morgonen efter att - okristligt tidigt - ha lyckats natta om Aaron i vår säng. (Han vaknar ibland vid 05.30 och då brukar vi ta in honom och låta honom somna om. Ibland har vi tur och då sover han ett långpass fram till 7 och ibland har vi inte sådan tur.) Hittade i alla fall det här fina reportaget som Lovely Life gjort om Emma von Brömssens hem. Alltså Gud säger jag bara. Vilket hem! Helt otroligt vackert. Tycker över lag att Lovely Life gör så himla fina reportage med fantastiska bilder. Ibland kan jag känna att texten är lite konstlad men annars är det som att scrolla igenom vilket glossy tidningsmagasin som helst. Nästan alla de besöker verkar också vara så duktiga på att göra second hand fynd, något jag själv är helt värdelös på. Jag går nästan aldrig på loppisar och när jag väl går har jag ingen aning om vad jag ska leta efter. Tycker det är så svårt att hålla fokus och tänka större i termer om vad vi kan tänkas vilja ha hemma eller hur jag kan fixa till något så att det passar in hemma. Men det är väl som med allt gissar jag. Övning ger färdighet. Bara att kasta sig ut och börja testa. Jag tror att vårat hem skulle må bra av lite mer udda ting. Att det liksom skulle få lite mer liv om vi blandade upp allt det nya från IKEA med lite gammal bråte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!