onsdag 25 november 2015

V.27+0

Jag sitter i en obekväm bil. Det regnar ute och är novembermörkt. Jag hade tänkt skriva ett inlägg om hur värdelös jag tycker att svenska politiker är just nu. Men jag orkar inte. Det är för dystert. Jag kör ett gravidinlägg istället.
v.27+0
Idag gick vi in i v28. Sista veckan i andra trimetern. Yay. Jag mår otroligt bra i gravidkroppen. Bebisen lever rövare och verkar trivas bra. Jag har inte ont någonstans så länge jag tar det lugnt och det försöker jag att vara duktig att göra.

Magen känns stor och som att den är långt ner. Jag funderar på om jag tyckte det med Aaron också men det är svårt att jämföra. Jag undrar om jag ska bli helt enormt stor eller hur jag kommer att känna mig i februari.

Jag har börjat räkna ner mina jobbveckor och även om det är ganska få så känns de otroligt långa och många. November i år känns som världens längsta månad tycker jag. Konstigt att det kan vara så. Jag vet inte om det hänger ihop med att jag har bättre koll på vilken vecka jag är i nu eller om det är för att jag är lite allmänt oengagerad i saker som inte rör min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!