tisdag 15 december 2015

Musikhjälpen 2015

Musikhjälpen 2015 har dragit igång och av någon anledning gör det mig väldigt blödig. Förra gången jag var gravid så var jag och Kristoffer lediga från Lucia (eftersom Aaron var beräknad till den 21/12) och det enda vi gjorde var typ att titta på Musikhjälpen. Den gången (2013) så gick pengarna för att bekämpa mödradödligheten och det kändes ju verkligen som ett otroligt viktigt ämne för oss eftersom vi var mitt uppe i graviditeten den gången. Efter vår traumatiska förlossning var vi ju dessutom otroligt tacksamma för att vi fick födas (och föda!) just i Sverige. Ibland tänker jag på hur det skulle gått med min kropp om vi inte hade gjort det. Men jag släpper den tanken ganska snabbt för det gör mig inte direkt glad.

Hursomhelst. Jag tycker att Musikhjälpen är en så himla fin grej och har följt det med ökat intresse sedan starten. Just nu försöker jag att hitta arbetsuppgifter på jobbet som innebär mycket CAD så att jag kan lyssna på det hela tiden. Tyvärr funkar det inte att lyssna på musik/radio och läsa/skriva rapporter samtidigt tycker jag. 

Den här gången handlar i alla fall Musikhjälpen som bekant om att ingen ska behöva fly undan klimatet. Klimatfrågorna är ju verkligen högaktuella i år vilket jag tycker är både sorgligt och fantastiskt.

Kristoffer och jag har pratat ganska länge på att vi ska bli bättre på att äta mindre kött. Av flera anledningar. Vi tycker ju kött är gott så vi vill inte sluta helt men det finns massa rätter där köttet ändå inte kommer till sin rätt, eller bara är överflödigt, så då kan vi ju lika gärna låta bli det. Och om det innebär att vi gör en liten liten sak för klimatet och miljön samtidigt så är ju det fantastiskt.

Men anyways. In och lyssna på Musikhjälpen. Och skänk pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!