måndag 18 januari 2016

En jordglob

Jag har suttit och försökt få till en film om vårat hus. Eftersom jag inbillade mig att det skulle vara lättare än att skriva massa blogginlägg om hur det ser ut här. (Jag lovade ju i något svagt ögonblick att jag skulle dela med mig av hur det ser ut här men det har ju inte gått så vidare bra med tanke på att jag lovade det för typ ett år sedan...) Well. Det visade sig att det inte var lättare att göra en film. Då blev jag lite uppgiven och tänkte att inget jag vill göra går vägen. Sedan insåg jag att jag eventuellt (eventuellt alltså) överdrev lite (lite, en aning, knappt något...) och bestämde mig att dela med mig av lite i alla fall.

Det blir ingen film men däremot en bild på något som jag har gått och suktat efter i flera år. En jordglob. Kan vara något av de vackraste som finns. Just denna är gjord i GDR och hyfsat inaktuell om man tex vill veta var Ryssland ligger. Men den är desto mer användbar för den som letar efter Sovjetunionen. Jag tycker oavsett att det är en strålande skönhet och att den passar utomordentligt fint ihop med den målade väggen i sovrummet. Extra fin blir den också av vetskapen att den bott i Stigs hus. 
20160106-IMG_5832
P.s. Den kommer mer till sin rätt nu efter att vi har slängt ut pepparkakshuset också... d.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!