tisdag 19 januari 2016

ergobaby

Jag satt och gick igenom checklistan inför Bbrons ankomst och kände mig så lugn av att veta att punkten bärsele för länge sedan är avbockad. För oavsett om vi fixat allt det andra eller har ca hundra saker kvar så är bärselen det som jag ser som en livlina under spädbarnstiden. Eftersom vi valde att köpa en ergonomisk bärsele så kunde jag (och Kristoffer) gå omkring med Aaron i den en hel dag utan att bli trött i ryggen. Jag kunde plötligt ha produktiva dagar (tvätta tvätt, sortera bilder på datorn, äta mat i lugn och ro, handla och allt sånt där). Och dessutom kunde jag vara säker på att han andades och behövde inte gå och kontrollera honom en gång i kvarten (vilket jag annars gjorde...) de gånger vi lyckades lägga ner honom så att han sov i sin säng.
Harplinge
Om någon skulle fråga mig om det bästa köpet för Aarons första år så blir alltså mitt svar utan tvekan våran ergobaby bärsele. Oj vad bra den var. Jag ser den redan nu som räddningen inför Bbrons ankomst. Lite som att den är svaret på alla frågor. Lösningen på alla problem. En viss sanning med modifikation kanske :) Men det får oavsett bli dagens tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!