måndag 15 februari 2016

Gravid och förvirrad i v.39

Gud. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Idag är min första "lediga" dag. I morgon har vi tid för kontroll 1 för att se om vi ska starta igång förlossningen. Jag känner mig märkligt stressad och oroväckande lugn på samma gång. Jag tänker att jag borde försöka göra något vettigt med den här dagen i fall det är min sista innan bebisen kommer. Det är strålande solsken och underbart vackert med all snö (se bildbevis nedan!) så därför tänker jag att jag borde gå ut och njuta av det. Men jag har fortfarande inte fixat klart fotoboken för 2015 så jag tänker att jag verkligen borde ta tag i det. Jag vill också baka en stor batch semlor så att jag kan ha i frysen och kalasa på sedan när bebisen har kommit, men det betyder att jag måste åka och handla ingredienser i så fall. Och så tänker jag att jag bara borde ligga stilla och inte göra ett skit för i fall bebisen kommer nu så behöver jag verkligen ha fått vila ordentligt. Jag vill ta 1000 bilder på magen i från alla håll och kanter för att verkligen dokumentera min fantastiska kropp. Och så tänker jag att jag är lite lätt dum i huvudet som sitter framför datorn och skriver blogginlägg när jag sa att jag skulle pausa bloggen. Gah. Jag blir tokig på mig själv.
20160214-IMG_6497
Jag pendlar mellan att hoppas på att bebisen ska komma i morgon, alternativt någon gång sent i mars. Jag är livrädd och otroligt peppad inför förlossningen på samma gång. Livrädd när jag tänker på allt det fysiska som jag ska gå igenom, men peppad inför tanken på att få ta revansch. Suck. Vad är det för fel på mig egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!