måndag 8 februari 2016

Lista om mig

Hittade en lista hos Sandra och snodde den rakt av. Enjoy!
Washington DC
TRE GUILTY PLEASURES
1. Semlor
2. Harry Potter - vet ej om detta räknas. Men kan läsa böckerna exakt hur många gånger som helst känns det som
3. Äta smeten när jag gör muffins

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
Idag, över tanken på en bebisfilt på Bbron och ett foto på Aaron som målbild för förlossningen

NÄR KAN DU VERKLIGEN, VERKLIGEN VARA DIG SJÄLV?
När jag är med Kristoffer eller min kusin Marie

TRE SAKER DU AVSKYR
1. Folk som basunerar ut påståenden som om de vore fakta. Typ antivaxxers som säger att barn får autism av vaccin, smygrasister/rasister som säger att invandrare tar våra jobb samtidigt som de bara sitter still och utnyttjar det svenska välfärdsystemet, folk som tror att du kan bli frisk från typ cancer av att äta glutenfritt/sockerfritt/ekologisk/varfri hälsodiet och sånt
2. Anekdotisk bevisföring
3. Att inte bli tagen på allvar/ inte tillåtas göra mina egna misstag

HUR VAR DU I SKOLAN?
Lugn och ganska tyst. Skolkade aldrig. Naiv. Samt lite av en besserwisser (i alla fall i gymnasiet). En sådan som fick helt ok betyg utan att anstränga sig. Jag kunde sitta och plugga till prov en eller max två dagar innan och få VG eller MVG. När jag sedan började Chalmers var det lite av en chock att jag plötsligt behövde anstränga mig...

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Massa saker men t.ex: 1) Min mamma på hästtävlingar. 2) När jag inte har koll på tidsschema. Jag blir väldigt stressad om vi inte kan följa Aarons mat-och-sov-schema. 3) Gynundersökningar och saker som involverar nålar 4) Getingar
20151019-IMG_4543
TRE SAKER DU ÄLSKAR:
1. Min familj
2. Lukten i skogen efter ett sommarregn
3. Snö som knarrar under fotsulan

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
De på jobbet har jag lurat att tro att jag är ganska strukturerad så det brukar jag få höra. Glad hoppas jag också att människor tycker att jag är.

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Väldigt oprivat. Ganska dömande - i alla fall mot människor jag tycker är korkade. En aning virrig.

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
Folk som glömmer bort namn eller säger fel namn. Och som fortsätter säga fel namn även efter de har blivit rättade. En gång var den en kvinna som kallade mig Linda hela dagen men eftersom hon hade ganska dålig svenska så vågade jag inte rätta henne för jag var osäker på om hon sa rätt och jag bara hade svårt att uppfatta vad hon sa eller om hon faktiskt sa fel. Eftersom jag dessutom direkt glömt bort hennes namn tyckte jag också att det var ganska pinsamt att behöva rätta henne, när mitt fel var så mycket större. Och en annan situation: I julas kallade min mamma min kusins pojkvän för Kim trots att vi rättat henne flera gånger (Han heter Tim!). Usch ja. Allt sådant tycker jag är jobbigt.

TRE OTIPPADE SAKER OM DIG:
1. När jag blev gravid med Aaron började jag få supermörka, tjocka och "vikta" (i brist på bättre ord) hårstrån. Dessa måste jag sedan dess tvångmässigt dra loss. Saken är bara den att merparten av mitt hår numera växer på det sättet. Så jag måste hindra mig själv från att inte dra loss allt hår.
2. Jag hanterar sömnbrist riktigt bra. Det skulle ingen som kände mig för bara 10 år sedan tro.
3. Jag vill gärna ha många vänner men trivs ändå bäst när jag får vara helt själv. Tror jag i alla fall...
mars 2012
NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
För några veckor sedan med min stora mage, stora (jaja, allt är ju relativt) bröst och fylliga läppar. Alltså gravidkroppen - så jäkla snygg den är.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Den absurt stora flaskan med hostmedicin som jag fick utskrivet. 500ml stor. Det måste ju ändå vara något tokigt med det?

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Livet. Och hur det kommer förändra sig.

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
1. Döden
2. Flyga
3. Getingar

ETT SMART TIPS DU LÄRT DIG PÅ SISTONE?
Oh, alltså jag känner att jag har ett skitbra tips på tungan men jag kan inte för mitt liv komma på det. Sjukt frustrerande.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Något där jag måste vara väldigt väldigt noggrann och hålla många siffror och årtal i huvudet. Finns det något sådant? Jag tror jag skulle vara dålig på att ha hand om försäkringar också eftersom jag är totalt ointresserad av det.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Klimatforskare som får skriva IPCC-rapporter- för att det är mitt drömyrke just nu :)
Sjötorp i augusti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!