torsdag 28 april 2016

Märthas säng och gosedjur

Inför ankomsten av baby Bbron - numera känd som mini-Märtha - bestämde vi oss för att det kändes onödigt att inreda ett helt barnrum på direkten. Det är ju inte som att en liten bebis vill bre ut sig i ett aldeles eget rum tänkte vi. Istället är planen att när hon blir tillräckligt stor så får hon Aarons rum och Aaron får överta gästrummet (eftersom det är större). Vi får se om det faktiskt blir så när det väl är dags. Ett alternativ är ju också att ha kombinerat barnrum/gästrum/kontor ett litet tag till. Hursomhelst.
20160425-IMG_8323
Märtha har faktiskt en egen säng. En bedsidecrib som hon totalt vägrar att sova i än så länge. Hon har även ratat babynestet som jag bemödade mig att sy till henne. Nej, det enda som är gott nog är att sova på mig på natten, och i vagnen på dagtid. (Hon sover också gärna i selen eller i babyskyddet. Fast allt på sina egna premisser. Det är liksom inte bara att sätta henne i babyskyddet till exemel och tro att hon slocknar. Icke sa nicke. Nej, det ska tajmas in rätt. Fast om sömnen tajmas rätt kan hon visserligen sova gott flera timmar och det är fantastiskt skönt med tanke på att Aaron typ bara drog 45min sovpass som liten.)  

Jag tycker att vi har försökt göra sängen mysig för henne men hon tycks inte köpa det konceptet än. Så tills hon bestämmer sig för att acceptera att sova där så får hennes lilla samling med gosedjur husera där. Det är en salig blandning av nytt och ärvt. Och precis som för Aaron är det inget av djuren sådant vi köpt själva.  Presenter ftw.

Jag hoppas att hon kommer sova där någon månad åtminstone innan det blir dags att skaffa en stor säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!