måndag 15 augusti 2016

Höstpepp

Vi skippar de dystra tankarna nu och går vidare till något bättre. Hösten. 

Jag känner mig pepp på hösten. Jag vet inte riktigt varför men jag får massa energi när jag tänker på den. Kanske är det för att sommaren inte varit så vilsam. Eller så är det för att jag fortfarande förknippar höst med skolstart som i sig liksom är en nystart.

Här är några saker som cirkulerar i skallen på mig just nu:

  • Jag vill komma igång och träna. Kunna känna att kroppen är stark nog att ta hand om två barn. Kanske komma ut själv någon kväll och jogga lite. Gymet vågar jag inte hoppas på men att bara dra på löparskorna vill jag gärna. För snart är Märtha 6 månader (!!!) så då hoppas jag att min kropp är tillräckligt återhämtad för att klara lite mer fart än mina svettiga promenader till och från förskolan (det är knappt ynka 2 km dit men mitt flås får det att verka 20). (Jag och Kristoffer förresten har redan smygstartat med att börja på en 28 dagars planka utmaning. Jag kände efter typ 5 sekunder att jag aldrig kommer klara det vilket var lite nedslående... Men men)


  • Jag vill ta tag i mitt grava godisberoende. Det är verkligen jättejobbigt att känna att jag MÅSTE ha godis och jag tycker att det begränsar hela min vardag.


  • Jag vill komma igång med något sy-projekt. Har hittat så jäkla mycket fina tyger på Tygdrömmar och önskar att jag kunde bli en sån där begåvad person som syr kläder till sina barn. Kristoffer föreslog att jag skulle kolla upp om det kanske fanns någon sykurs jag kunde gå. För då får jag både komma iväg (=egentid) och kanske faktiskt lära mig sy på riktigt.


  • Jag vill inreda vårt hem. Fixa ett ordentligt eget barnrum till Märtha och köpa stor säng till Aaron. Jag vill sätta upp fler gardiner och tavlor. Hitta ett annat soffbord då vi beställt en ny soffa eftersom vår gamla både är sliten och på tok för stor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!