torsdag 25 augusti 2016

TBT Grand Canyon

Igår satt jag och funderade på vad jag skulle skriva om. Jag har en massa tankar som bubblar i skallen, men inte riktigt tid till att sätta mig och formulera dem. Så vad göra då. Well. Ett klassiskt TBT-inlägg bestämde jag mig för eftersom jag liksom gärna ville uppdatera bloggen på något sätt.

Jag scrollade igenom mitt flickr-konto och hux flux poppade den här bilden upp.
GrandCanyon - 20121127 - 22
Jag står och fotar något och Kristoffer fotar mig. Vi är på semester i USA, i Grand Canyon. Vi har varit och träffat Kristoffers värdfamiljer från när han var utbytesstudent och på vägen tillbaka till Madison (via Las Vegas) passar vi på att besöka Grand Canyon bland annat.

Det var en sjukt häftig upplevelse. Det var som att stå och titta på en stor kuliss. Helt enormt och överväldigande mäktigt. Jag älskade det. Här försökte jag skriva om det. Blir alldeles varm i hjärtat av att läsa det igen.

Jag hade svinont i halsen och mitt hår var en enda stor tova. Mina skor var nyinköpta och lite stela att gå i men det är ju inte det jag minns nu, nästan 4 (!) år senare. Jag minns bara naturens mäktiga kraft och hur påtaglig den var där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!