fredag 26 augusti 2016

Zucchini-burgare

Igår blev det äntligen dags att testa ett recept jag suktat över i flera dagar. Jag hittade det hos Lisa via Moa och det är jag megatacksam för. Vad är det då jag pratar om. Well. En megagod zucchini-burgare! Jag ska medge att det inte var helt lätt att måtta, eftersom recepten inte innehåller några direkta mått, men det blev gott ändå så jag antar att just den biten faktiskt inte var så viktig. Och det passar ju mig ganska bra. Hehe. Jag är i alla fall oväntat nöjd med resultatet. Och väldigt irriterad på mig själv för att jag inte fotade det medan vi fortfarande hade hamburgerbrödet framme. Istället blir det en bild på "resterna"... (svar nej, jag kommer aldrig bli en lyckad mat-bloggare, men om ni vill se hur det ska se ut så kika in hos Lisa eller Moa)

Min burgare innehöll zucchini, morot, spenat, ägg, färska kryddor från landet, vitlök (vår egen!), potatismjöl, ströbröd, spiskummin, salto och peppar. Sedan vände jag den i panko och det måste ju vara min största matupptäckt i år. Det och att burgaren skulle stekas länge i rapsoljan för att inte bli degig. Sedan serverade jag burgaren med egna tomater, picklad rödlök, avokado och sallad.

Kommer definitivt att bli en favorit i repris. Men då ska jag våga ta ut svängarna med smakerna. Och addera parmesanost för det tyckte jag saknades. Ska även luska ut en bra sås/dessing till för det kändes inte helt självklart vad som skulle passa till.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!